Sunday 28 January 2018

Selamat Tahun Baru 2018

Bismillah.

Assalamu'alaikum wbt.

Allah, hampir setahun lebih tidak mencoretkan apa-apa di ruangan ini kerana terlupa password blog :( Alhamdulillah disebabkan saya bukan seorang yang mudah berputus asa, malam ini saya telah berjaya mendapatkan kembali blog saya. ^_^ 

Rindu benar rasanya untuk menulis kembali seperti dahulu. Saya selalu meluangkan masa untuk menuliskan apa-apa sahaja yang terlintas di ruang hati dan fikiran. Selepas tamat sahaja pengajian, saya terus sahaja mendapatkan pekerjaan dan alhamdulillah Allah mempermudahkan rezeki saya. Apabila sudah bekerja, masa saya menjadi sangat terhad hingga berbulan-bulan lamanya saya tidak menjengah ke ruangan ini dan akhirnya password saya sendiri pun saya boleh terlupa. 

Rasanya selepas ini, saya akan berkongsi lebih banyak cerita sama ada suka dan duka yang telah saya lalui. Menulis adalah satu-satunya terapi minda bagi saya. Menulis juga dapat memberikan katarsis kepada jiwa-jiwa yang sakit kerana dengan penulisan luahan yang terbuku di hati itu lebih mudah untuk diterjemah berbanding kita menggunakan kata-kata. 

Terima kasih kepada kalian yang sudi singgah ke ruangan saya. Moga penulisan dan perkongsian di dalam ruangan ini dapat menjadi saham akhirat jika saya telah meninggalkan dunia ini suatu hari nanti. Barangkali, perkongsian ini juga dapat menjadi tatapan anak dan cucu saya suatu masa nanti. Insyaa Allah. 


Salam sayang, 
Qusyaimah Rosman.

No comments:

Post a Comment