Sunday 25 February 2018

Bermula Langkah Pertama

Bismillah.

Assalamu'alaikum wbt.

Saya sangat terinspirasi melihat orang-orang yang sangat cekal dan tabah hatinya dalam memulakan apa jua bidang yang diceburi. Bagi saya, untuk memulakan sesuatu itu bukan mudah begitu juga untuk mengakhiri apa yang telah kita mulakan juga bukan mudah. Namun, mengakhiri tidak sesukar untuk memulakan kerana untuk memulakan sesuatu itu menuntut pelbagai pengorbanan.

Minggu ini adalah minggu yang sangat sibuk bagi saya. Menyediakan segala keperluan untuk memulakan perniagaan yang baru saya ceburi dengan hasil titik peluh dan usaha saya sendiri adalah sesuatu yang amat rumit malah meletihkan. Namun, keletihan yang saya tanggung bagaikan angin lalu apabila ramai yang berpuas hati dengan apa yang telah saya usahakan. Alhamdulillah. Terima kasih atas sokongan semua.

Apabila saya menceburi bidang perniagaan ini, saya dapat rasakan masa yang saya ada sangatlah berharga. Saya harus bijak menguruskan masa kerana saya bukan sahaja menumpukan pada kerjaya saya semata-mata tetapi saya mempunyai komitmen lain yang perlu saya kerjakan. Allah sangat baik kerana Dia memberikan kemudahan pada saya untuk melalui semua ini dengan mudah.

Hari ini, pagi-pagi lagi saya telah ke pejabat pos untuk pos barang-barang customer. Sedikit sebanyak saya belajar cara-cara untuk membuat pengeposan. Selalunya, sayalah pembeli dan hari ini saya belajar menjadi penjual. 😅 Semoga barang yang dipos tiba dengan selamat pada customer saya.

Semoga saya akan terus istiqomah mengerjakan segala yang telah saya usahakan. Mungkin suatu hari nanti saya akan lebih berjaya dan dapat membantu lebih ramai orang yang memerlukan. Insyaa Allah.

Sampai di sini dahulu celoteh saya pada petang yang berbahagia ini. Letih ke sana sini uruskan hal bisnes. Haha. Macam urus projek juta-juta 😆 Bukan juta-juta pun tak apalah. Asalkan hasil titik peluh dan usaha saya sendiri. Mesti anak cucu saya bangga ada emak dan nenek yang rajin macam saya. Hahahahaha. Oklah. Merapu lebih. Sekian dahulu.




Gadis Halwani,
Qusyaimah Rosman 

No comments:

Post a Comment