Sunday 8 September 2013

Azam Baru, Semangat Baru !

Bismillah.

Assalamu'alaikum w.b.t dan salam ukhuwah.

     Alhamdulillah. Ungkapan keramat yang mampu diucapkan saat ini. Walaupun hati ini sayu untuk berpisah dengan keluarga, namun seolah-olah hati kecil cuba memujuk agar diri ini kuat untuk memulakan azam yang baru dengan semangat yang baru.

    Setibanya di USM pagi tadi, hujan lebat membasahi bumi seolah-olah mengerti akan hati dan perasaan ini. Mungkin juga hujan rahmat yang diturunkan oleh Sang Pencipta agar diri ini sentiasa bersyukur akan rahmat-Nya. Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah.

     Sayu hati bila bersalaman dengan papa dan mama. Bila pandang wajah mereka, hati ni rasa tenang. Ibarat tenangnya tika menatap langit kirmizi ciptaan Ilahi. Subhanallah, begitu indah kurniaan-Mu Ya Rabb. Anugerah yang tidak ternilai yang Engkau pernah berikan. Anugerah yang tidak mungkin akan dapat diganti walau dengan emas permata sekali pun. Terlalu indah.

     Setibanya di USM, hati mula berniat untuk terus berjuang. Terus meneroka ilmu Allah yang Maha Luas. Teringin lihat mama dan papa tersenyum bangga lihat kejayaan anak-anak mereka. Allahu, jangan Engkau tarik nikmat dan anugerah yang Engkau kurniakan sepanjang hidupku selagi aku belum mampu membalas jasa dan pengorbanan mereka ya Allah. Aku mohon ya Allah. Izinkan aku berbakti pada mereka. Izinkan aku bahagiakan mereka. :(

     Moga Engkau lindungi mereka. Kasihi kedua ibu bapaku seperti mana mereka mengasihiku sejak kecil ya Rabb. Limpahkanlah rahmat dan rezeki-Mu buat mereka. Jauhi mereka daripada azab neraka-Mu ya Rabb. Aku mohon. :(




Salam kasih,
Qusyaimah Rosman. 

No comments:

Post a Comment