Monday 16 September 2013

Happy Journey !

Bismillah.

Assalamu'alaikum dan salam ukhuwah.

Hai ! Hari ini terlebih rajin untuk update blog sempena cuti Hari Malaysia. Alhamdulillah, kita masih merasai nikmat keamanan yang dikurniakan oleh Allah s.w.t. Syukurilah keamanan ini kerana dengan sekelip mata Allah boleh menarik nikmat-Nya.

Tujuan utama bukanlah untuk menceritakan tentang Hari Malaysia tetapi nak berkongsi kegembiraan sebab dapat berjalan ramai-ramai dengan skuad tercinta. Heeeee. =D Begini ceritanya, hari Sabtu yang lalu, kami diarahkan untuk pergi ke markas PALAPES untuk fitting baju nombor 3 sebab ladies belum ada baju tu lagi. Masa di markas, salah seorang skuad kami yang bernama Nadia offer la pada kami semua untuk pergi ke rumah dia pada hari tu di Nibong Tebal. Dia pun call mak dia untuk confirmkan kehadiran kami ke sana. Kami pun bersetujulah.

Memandangkan hari tu kami semua free, kami pun bersiaplah untuk ke rumah Nadia. Memang excitedlah kami semua sebab untuk ke sana kami akan naik bas dan feri. Heeee. =D Kami seramai 18 orang ladies dan 1 orang guy sudah bersiap sedia untuk bertolak. **Guy seorang je sebab dialah motif utama kami ke rumah Nadia. Dia nak beli motor di sana. Kami bertolak dari USM dalam pukul 12.30 tengah hari lebih kurang.

Kami naik bus rapid untuk ke jeti. Lenguh kaki berdiri dalam bus sebab tempat duduk penuh. Hehe. Nasib baik kami ramai jadi tak adalah bosan sangat. Sampai sahaja di jeti kami pun ramai-ramai naik feri. Memang seronok sangat. Teruja kot dapat naik feri. **Padahal dah kali kedua dah naik feri. Heheheh. >.< Angin sangat kuat dan rasa macam fly in the sky dah. **konon-konon macam dalam cerita Titanic. Hehheh.

Masa ni kami sedang menanti Hakimi, satu-satunya guy yang akan ikut.
Kami punya excited, dia boleh sesedap tidur kat bilik. -_-"

Masa ni kami dalam komuter USM untuk menuju ke Sungai Dua.

Masa ni dalam feri. Angin kuat sangat. :D

Yang ini pemandangan jambatan Pulau Pinang dari jauh.
Cantikkan? :)

Lebih kurang dalam 30 minit perjalanan, kami pun sampailah ke jeti Nibong Tebal. Kami perlu menaiki bas ke Jawi untuk sampai ke rumah Nadia. Untuk memudahkan perjalanan, kami pun belilah tiket bas pergi dan balik tetapi kami perlu ada di hentian bas Parit Buntar sebelum jam 8.00 malam sebab bas terakhir jam 8.00 malam.

Masa ni tengah berebut-rebut nak naik bus. Hehe. XD

Naik je bas, terus tidur dengan lenanya sebab semalamnya tak boleh nak tidur sampailah ke subuh. Kiranya ganti baliklah masa tidur tu. Sampai saja di Jawi, kami perlu tunggu bas rapid untuk hantar kami ke jalan apa entah. Tak pastilah nama tempat tu, tapi yang pasti tak jauh dah dari rumah Nadia. Setibanya di sana, kami menanti kedatangan abang Nadia untuk menjemput kami ke rumah. Rumah Nadia terletak agak jauh di pendalaman jadi kalau tak biasa pergi boleh sesat jugalah.

Tiba saja di rumah Nadia, semua lauk-pauk dah terhidang. Ya Allah, dalam keadaan lapar masa tu ditambah pula dengan lauk yang menyelerakan memang bertambah selera makan. **Dua kali tambah kot. Malu ! -_-" Haha. Alhamdulillah, orang kata rezeki jangan ditolakkan. Penat je nanti mak Nadia masak kalau kami tak habiskan. Hehe. Tapi disebabkan semua dah lapar, semua terlupa dah nak capture gambar makanan tu semua. Tak da gambarlah yang boleh diabadikan dalam ruangan ni. T___T Alhamdulillah, sedap sangat mak Nadia masak. Terima kasih mak cik ! =D

Lepas dah siap kemas semua, kami dihidangkan dengan buah-buahan kampung dan juga kuih-muih. Buah mata kucing, buah langsat, kuih karipap dan kuih puteri ayu menjadi pencuci mulut pada petang yang indah. =) Seronok sangat dapat spend time together. Mak ayah Nadia pun sporting sangat. Layankan saja perangai kami semua. =)

Masa pun menunjukkan tepat jam 7.00 malam. Kami perlu bergerak ke hentian bas Parit Buntar sebab takut terlepas bas. Mak Nadia pesan, kalau raya haji nanti tak pulang ke kampung, dia suruh kami beraya di sana. Hehe. Insyaa Allah ye mak cik. =) Tepat jam 7.30 petang, kami pun tiba di hentian bas Parit Buntar.

Okey, semua dah penat tapi masih mampu tersenyum. :)

Pemandangan indah pada waktu malam tapi gambar agak blur. -_-"

Pemandangan di dalam feri pada waktu malam. Indah sekali. :)

Akhirnya, kami semua sampai di USM tepat jam 10.00 malam. Alhamdulillah. Seronok sangat. Terima kasih kepada Nadia yang sudi menjemput kami semua ke rumah dan masakkan makanan yang lazat. Heeee. =) Kalau ada kelapangan, lain kali kita jalan sama-sama lagi ye skuad. =D

Azan Asar pun dah berkumandang tanda Sang Pencipta merindui rintihan hamba-Nya. Saya undur diri dahulu untuk mengutamakan yang utama. Salam Asar sahabat. =)