Monday 7 July 2014

Iftar with family ^^

Bismillah.

Assalamu'alaikum wbt.

Alhamdulillah, I'm so happy today as I can iftar all together with my beloved family. Lagi gembira sebab lauk ketam masak lemak yang saya masak habis dimakan. Hehe. Senang hati tengok bila mama, papa, adik-adik berselera makan masakan yang saya masak. Yelahkan, bukan selalu pun dapat makan sama-sama dengan mama, papa sebab mama, papa busy kerja. Kebetulan hari ni mama masuk kerja lambat, papa pula on leave jadi dapatlah iftar sama-sama. =D

Every moment dengan family memang saya akan hargai sebab tak selalu dapat sama-sama macam ni. Kalau dah duduk jauh, memang jangan haraplah dapat makan sama-sama, gelak ketawa dengan family. Kalau ada kelapangan baru boleh balik. Itupun kalau ada, tetapi selalunya memang tak da kelapangan pun. Hujung minggu je ada latihan palapes, kalau tak da latihan, mesti akan terlibat dengan aktiviti school, kelab atau pun universiti. Mungkin sebab kekangan masa macam ni jugalah punca saya malas nak kerja masa cuti. Hahaha. Alasan sangat. =P

Kepada anda semua yang masih ada mak ayah, ada adik beradik, hargailah setiap detik bersama dengan family. Masih ramai orang diluar sana yang sangat dahagakan dan perlukan kasih sayang keluarga tapi mereka tak berpeluang untuk merasai detik-detik manis seperti yang kita rasa. Walaupun saya punya mama dan papa yang sangat busy, namun alhamdulillah, saya masih bersyukur sebab mereka sentiasa ada saat saya perlukan mereka. Sanggup datang dari Johor ke Penang masa saya nangis dalam telefon sebab terlalu rindu tak dapat nak balik Johor sem lepas semata-mata nak jumpa anak gadis kesayangan mereka. Heeee. Mengada lebih. I love u ma, pa with all my heart. :')

Memang kadang kala kita gembira tengok orang lain yang sentiasa ada dengan mak ayah, tetapi kita kena bersikap terbuka dan positif. Mak ayah kita kerja kuat, kerja susah-susah itu semua untuk siapa? Semestinya untuk kita. Untuk kesenangan dan kebahagiaan kita. Kalau kita renung kembali, berapa banyak dah duit yang mereka dah habiskan untuk besarkan kita? Boleh buat sebuah banglo mungkin. Jadi, hargai mak ayah kita. Moga Allah lindung mereka seperti mereka melindungi dan menyayangi kita sejak kecil. Amin. 

Okeylah, tak nak tulis panjang-panjang pasal mak ayah sebab hati ni mudah sangat tersentuh. Kalau benda lain tu mungkin susah sikitlah nak touched hati ni tapi kalau berkaitan mak ayah, keluarga I will be very sensitive person ever. Mesti ada orang cakap, "eleh, dapat iftar dengan family pun nak tulis ke?" Okey, u are not in my place, so you will never know my feeling. Just keep your mouth shut. Hoho. Sekian dahulu. 

Wassalam. ^^


Sebenarnya ni bukan gambar hari ni pun tapi sesaja je letak.
Heeeee ^^



Love,
Qusyaimah Rosman.

No comments:

Post a Comment