Monday 1 July 2013

Berjaya Akhirnya !

Bismillah.

Assalamu'alaikum w.b.t dan salam mahabbah.


Alhamdulillah. Selesai juga saya menyiapkan cerpen saya setelah sekian lama tidak menulis. Lama jugalah meninggalkan dunia penulisan. Seingat saya, kali terakhir saya berkarya tahun 2011 semasa menyertai Perkampungan Penulis Muda Peringkat Negeri Johor. Rindu sangat hati ni nak berkarya sebenarnya. Kecintaan saya pada bidang penulisan memang sudah mula dipupuk sejak kecil. Namun, bakat yang telah lama terpendam terluah juga akhirnya selepas saya berjaya dipilih untuk menyertai Perkampungan Penulis Muda sehingga karya saya berjaya diterbitkan oleh DBP. Allahu. Syukur sangat. Syukran Allah. :')



Sebenarnya, kekangan masa yang dialami cukup membuatkan diri ini terhimpit dengan komitmen yang lebih penting sebagai seorang pelajar. Semakin lama, semakin sibuk dengan hal-hal di universiti sehingga membuatkan saya tidak sedar bahawa telah cukup lama saya meninggalkan minat dan kecintaan saya. Alhamdulillah, saya mengambil kesempatan ke atas cuti sem yang panjang ini untuk mengasah kembali minat yang sekian lama saya tinggalkan. Puas rasanya ! 



Namun, ada kisah yang menarik tentang cerpen " Penyuluh Hidupmu " ni. Beberapa hari lepas, saya berkenalan dengan seorang sahabat yang juga merupakan seorang anggota ROTU. Kebetulan nama watak yang digunakan dalam cerpen ini sama dengan nama dia. Kiranya, hadiah persahabatan daripada saya khas untuk dialah. Hehehe. ^____^ Harap dia sukalah cerpen ni walaupun karya saya tidaklah sehebat karya-karya penulis terkenal. Heeeee :D ***Untuk awak, terima kasih bagi pinjam nama walaupun ianya kebetulan. Maaf sekiranya penulisan saya agak hambar. :)



Akhir kata, in shaa ALLAH saya akan berusaha untuk terus menghasilkan karya-karya yang terbaik dan saya akan pastikan one day, I'll have my own book either novel or academic writing. In shaa Allah. Doakanlah yang terbaik untuk saya ye. Syukran. Wassalam. :)





Love,
Qusyaimah Rosman.

No comments:

Post a Comment