Sunday 30 June 2013

Having Lunch with Dearest Family !

Bismillah.

Assalamu'alaikum w.b.t.

Hari Jumaat lepas, masa tengah sibuk membaca, adik yang nombor dua tu tiba-tiba masuk ke bilik. Kalau dia masuk ke bilik kakak dia ni dah tahu dah mesti ada something yang dia nak request. Dia pun menyuarakanlah isi hati dia. Rupanya dia nak suruh kakak dia ni belanja makan pizza sebelum dia berangkat pulang ke kolej hari ni. Saya pun okey jelah tapi kenalah tanya mama dulu sama ada dia setuju atau pun tidak sebab mama kerja malam. Dia pun teruslah tanya pada mama dan mama pun bagi positive feedback. 

So, semalam kami pun pergilah makan pizza sekeluarga di IOI Mall Kulai. Masa kami pergi semalam ada hidangan pizza yang terbaru. Kami pun order la set pizza yang baru, lepas tu adalah add-on pasta, chicken wings, salad and etc. Berselera betul tengok adik yang nombor dua tu makan. Dia sorang je boleh habiskan lebih kurang 5 keping pizza rasanya. =.='' Biarlah sekali sekala dia nak makan. Bukan selalu dapat merasa kakak dia ni nak belanja. Hehehe. 


Inilah antara hidangan yang sempat di 'snap'.

Lepas habis je makan, kami pun pulang ke rumah sebab mama nak pergi kerja. Oleh sebab dah terlewat, papa pun hantarlah mama ke tempat kerja. Saya pun ikut papa hantar mama ke tempat kerja. Then, lepas hantar mama, papa bawa pergi ke rumah atuk. Kesian sangat tengok atuk. Terlantar je atas katil. Lepas tu masa rasa badan atuk macam demam sebab suhu badan dia agak panas. Mak cik bagi atuk makan ubat semua. Lepas melawat atuk tu, papa ajak teman dia tengok bola. Saya pun ikutlah papa pergi tengok bola. Actually, saya sangat tak minat dan tak suka tonton perlawanan bola sepak. Tak sampai 5 minit memang mata ni automatically akan mengantuk dan terpejam dengan sendirinya. Hehehe. :D Tapi semalam tak tahulah kenapa saya semangat sangat menonton bola tu. Mungkin disebabkan yang lawan tu pasukan JDT kot. Pasukan negeri sendirikan so semangatlah juga menonton. 

Walaupun JDT tewas dan permainannya agak hambar namun mereka dah cuba yang terbaik. Menang atau kalah tu memang adat perlawananlahkan. Masih ada masa dan kesempatan untuk memperbaiki kekurangan. Semoga JDT akan terus maju pada masa akan datang. Jangan mudah berputus asa. Walaupun JDT merupakan pasukan yang masih baru, namun kami berbangga kerana mereka berjaya melayakkan diri ke peringkat akhir. Jangan jadikan kata-kata tohmahan sebagai peluntur semangat, namun bangkitlah dengan harapan yang lebih gemilang. Buktikan anda boleh ! 

Heeeee. :D Terlebih semangat pula. Mungkin sebab first time kot menonton perlawanan bola sepak dengan bersungguh-sungguh. Sebelum ni asal papa tukar siaran je memang saya tidurlah depan tv sebab bosan. Hehehe. Okeylah, sampai di sini dulu sebab dah tak tahu nak tulis apa. Wassalam. :)




Love,
Qusyaimah Rosman.



No comments:

Post a Comment