Saturday 29 June 2013

Memori Semester II

Bismillah.

Assalamu'alaikum w.b.t dan salam ukhwah.


Sedar tak sedar rupanya sekejap je masa berlalu meninggalkan kita. Sedar-sedar je rupanya dah habis dah sem 2. Rasa macam cepat sangat masa berjalan. Tanggal 20 Jun 2013 merupakan tarikh penamat kepada semester 2 sidang pertama berada di USM. Alhamdulillah, sepanjang satu sidang berada di USM banyak pengalaman pahit dan manis telah dilalui. Namun, pengalaman tersebut tidak dilalui sendirian tetapi mempunyai keluarga besar yang turut bersama-sama melalui pengalaman tersebut. 


Habis je paper BM, 20 Jun hari tu dalam hati ni memang melonjak kegiranganlah sebab paper sem ni masya Allah teramatlah susah. Mostly apa yang dijawab semuanya entah apa-apa. Rasanya pensyarah pun pening nak menanda sebab banyak guna teori sendiri. Well I'm a USM student.  Hehehe. :D Balik je bilik terus kemas barang-barang apa yang patut. Sebenarnya barang-barang tu semua dah siap kemas dari hari Selasa lagi. Nampak tak semangat sangat nak balik. Maklumlah perantauankan, jarang balik ke rumah so bila dapat balik rumah memang excitedlah. Hehehe. 


Apabila dah siap semua kemas barang-barang malam tu, pergilah berziarah ke bilik sahabat saya, Adilah dan Masitah di L06. Ya Allah sayunya hati nak berpisah dengan mereka. Walaupun jarang meluangkan masa dengan mereka, macam biasalah sebab kekangan masa tapi mereka sangat prihatin dan sangat mengambil berat. Kalau rasa diri ni kosong dan lemah, merekalah yang banyak memberikan dorongan dan banyak menasihati agar lebih dekat dengan Allah. Indahkan persahabatan yang disandarkan kepada Allah. Sayang menyayangi antara satu sama lain kerana Allah. Jika kita ikhlas bersahabat kerana Allah, pasti hubungan tersebut akan terpelihara. Masa kat bilik dia tu sempat jugalah tolong dia kemaskan barang-barang dia. Maklumlah barang sendiri dah siap kemaskan. Hehe. Lepas tu dalam pukul 12 lebih macam tu, mintalah diri untuk pulang ke bilik. Sebelum nak berpisah tu Adilah hadiahkan sebuah buku. Dia kata kalau rindu dia, tengok buku tu. Hehe. 


Malam tu memang tak tidurlah sebab excited sangat nak balik. Tak sabar nak tunggu siang. Kesian roomate, dia sedih je tengok roomate dia ni dah siap kemas semua barang tapi dia masih study untuk menghabiskan paper terakhir dia. Malam tu dia tekunlah menghafal fakta-fakta sejarah untuk digoreng keesokan hari. Hehehe. Barang-barang semua dah siap dihantar ke stor simpanan barang. Sayu jugalah hati nak berpisah dengan keluarga PALAPES dan rakan-rakan yang lain. Lama jugakan cuti sem ni sampai 2 bulan lebih. Tak tahulah nak buat apa cuti ni kat rumah. Dari pagi sampai malam memang makan, tidur, baca novel, online dan begitulah kitaran hidup seharian di rumah. Hehehe.


Sem 2 ni memang sangat singkat masa berlalu. Sekejap sangat dah sampai ke penghujung sem. Banyak pengalaman yang ditimba walaupun baru satu sidang berada di USM ni. Sem depan dah jadi semi senior dah sebab akan dapat adik-adik junior. Hehehe. Sem 2 ni merupakan sem yang sangat awesome sebab lagi banyak pengalaman menarik kalau nak dibandingkan dengan sem 1 dan sem 2 ni jugalah saya lebih banyak dapat meluangkan masa dengan keluarga MPD tercinta. Huhuhu. Banyak jugalah dapat join aktiviti MPD especially saya terlibat sepenuhnya dalam pertandingan PADU dan DPNC. Sangat seronok bersama-sama dengan mereka. 


Akhir kata, terima kasih kepada semua pihak yang memberikan pengalaman secara langsung dan secara tidak langsung kepada diri ini untuk menimba sebanyak ilmu yang boleh. Tahniah saya ucapkan kepada semua senior yang bakal bertauliah dan juga yang akan bergraduasi. Semoga Allah merahmati kalian di dunia dan akhirat. Doakan kejayaan kami yang masih jauh lagi perjalanan di USM ni. Hehehe. 



This is my beloved roomate a.k.a my kak long.
Her name is Hafika Hanis.
The left one is my best friend in MPDIK.
Her name is Hayati. 

The left one is my twin, Asma.
I'm not sure why people keep saying that we're twin.
Maybe from our eyes.
Miss her. <3

This is a part of my MPDIK's family members.
Nampak sikit sebab ramai yang tak attend last meeting pada malam ni. 

Taraaaa..hehe..this is a gift from Adilah before I went to hometown.
She ask me to see this book when I miss her.
Thanks dearest Adilah. 
This is my 'sahabat' dunya wal akhirat. In shaa Allah.
Ukhwah fillah abadan abada. :)



" A memory last forever, never does it die...True friends stay together and never say goodbye." 




Love,
Qusyaimah Rosman

No comments:

Post a Comment