Friday 19 September 2014

Pesan Rindu

Bismillah.

Assalamu'alaikum wbt dan salam Jum'ah.

Langit kelihatan suram pada pagi yang permai ini.
Mungkin juga pada pagi ini langit dan isi bumi
seakan-akan memahami detik hati insan yang mungkin dalam kesedihan.
Mungkin juga langit yang tidak terlalu cerah ini ingin memberikan
kedinginan pada hati yang mungkin sedang hangat membara.
Walau apa pun tanggapan kita pada alam
pasti terkandung seribu satu hikmah yang tidak terjangkau dek akal.

Namun, pada pagi yang suram ini jauh di sudut hati
aku rindu pada mereka di kejauhan.
Rindu pada insan-insan yang penting buatku.
Insan-insan yang akan terus kekal dalam hati.
Sumber inspirasi di kala aku tersungkur.
Tempat berkongsi di kala aku suka dan duka.

Mama, papa redai segala usahaku.
Kadang kala anakmu terlalu lemah.
Lemah dalam meniti pencarian hidup.
Kadang kala juga jiwa anakmu ini akan tersasar.
Tersasar pada kelalaian dunia.
Justeru, aku mohon doa dan restu kalian
agar aku terus kuat berdiri di medan ini.

Angah, adik
Meskipun kakakmu jauh darimu
aku ingin kalian tahu bahawa itu hanya jarak
jarak yang takkan mungkin memisahkan kita.
Jagalah diri kalian agar jadi anak soleh
jauh dari fitnah dunia
agar tidak membenam kita
ke dasar paling hina.




Salam sayang,
Qusyaimah Rosman.


No comments:

Post a Comment